19 augusti 2008

Situationer och min kärlek till fett

Okej, mens är inte kul just nu, verkligen inte kul. Jag har världens mensvärk och jag är sugen på fett. Exempel på hur kasst mens är ibland och hur det påverkar ens beteende i olika situationer:
Situation 1. Jag höll seriöst på att knuffa en gammal kvinna som bor granne med mig i bussen idag. Hon stod ivägen för mig. Nådde inte att trycka med busskortet. Sa så trevligt jag bara kunde med dunkande mage och ojämnt humör: Ursäkta mig, får jag komma förbi? Tanten hör inte eller skiter fullständigt i mig, jag känner hur jag vill börja skrika eller grina. Försöker klämma mig förbi så smidigt som möjligt och tänker att hon kommer flytta sig när hon märker att jag vill förbi. Vad gör kärringen? Hon står kvar! Är hon fastgjuten, har hon dött stående eller vill hon bara jäklas? Måste.Putta.Tanten.Nu. Jag skjuter mig förbi, trycker med busskortet, ger tanten en ond blick som visar att jag inte är mig själv och sätter mig. Hon sätter sig framför och luktar bebis-prutt blandat med gammal parfym, bara en sån sak gör ju att man vill dra i håret.
Situation 2. Jag sitter på Matstället med min bror och stör mig otroligt på en tjej bakom oss, hon har jobbig röst och bossar över sina kompisar.
Situation 3. Fortfarande Matstället. Ser på tv:n att Susanna Kallur vurpar på första i 100 m häck. Blir gråtfärdig?!
Situation 4. Är på Kioskpiraten och får tre tuggummin av han som jobbar där. Jag blir skitglad och ser han som dagens hjälte. Så mycket behövs för att göra en Emelie med mens glad.
3 tuggummin.
En återkommande situation. Idag käkade jag ett digestive-kex och ett glas läsk till frulle. Åker in till stan, får håret friserat, klämmer en hel pizza själv+en bit av min brors pizza+en cola, åker hem, chillar järnet, åker till Sara, äter godis+en loka. Hm. Annars brukar jag iaf äta nånting nyttigt varje dag i tron om att jag är duktig, men idag blev det bara fett och socker. Men jag kan säga er att nyttig mat är så himla, himla kasst när man har mens! Vuxna människor säger alltid ta en morot när man är godissugen, och visst, det kanske hjälper en vanlig, bekymmerfri dag men det hjälper inte på en mensdag.

Morötter suger röv, fett är bäst - ingen protest!/ emelie

Inga kommentarer: