23 augusti 2008

Ingen vila

Inatt blev jag ordagrant en fontän.
Kände det vanliga mensruset samtidigt som jag kunde ana att tampongen inte samarbetade med mig. Mycket riktigt! Coops tampongfanskap (som jag hade kvar från förra gången) läckte, lika mycket som det läckte fraser ur min mun över hur mina ben lyckats ändra färg från hudfärgat till röda.

Ingen tampong i toalett skåpet och bloddränkta trosor, ids inte gå och hämta ett par nya trosor innan jag ska göra mina nattliga ritualer på toan så skyfflar undan den vita mattan för att slippa ytterligare tragiska olyckor... jag hinner få mer blod på benen hur det nu kan vara möjligt!!!!!!!!!

Nästa steg är att ta på nya trosor och leta ny tampong...
leta ny tampong, leta ny tampong, l-e-t-a ny t-a-m-p-o-n-g, leta.ny.tampong, LETA NY TAMPONG och bristen på tamponger är nu ett faktum. Men jag ser ljuset, en ob förpackning lyckas hoppa fram från ingenstans. Tack för änglavakten Gud, det var hyggligt av dig. Dock hinner jag knappt öppna förpackningen innan hela grejen börjar gå mig på nerverna, det jag lyckats hitta ser ut såhär:


Såklart, en del av botten saknas, vad näst? Slut i paketet?
Till er som redan tänkt tanken, Grattis tio av tio poäng.
Jag fick helt enkelt ta det jag hade, men vad nu? Hela halva handen är blodig, kom även den in i tampongens gömställe?!
Nä, nu får det vara bra. Duschen kallar 01:54!

Hosthost, ajaj! Har glömt att ta medicinen, får ont i halsen igen. Mensen gör mig virrig, virrig och lat eftersom att jag inte ids gå och hämta tabletterna som är en trappa upp. Jaja, några minuter senare känner jag mig lite mysigare, kan omöjligt hända något mer. Eller jo där, precis där, det är blod på strömbrytaren.
/torris

Inga kommentarer: