22 maj 2008

Utebliven dag två

Herrejessus, vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Precis som emelies har min mens valt att inte krypa fram och det är såklart nu när vi startat mensbloggen fanskapet väljer att ligga på is, jag har aldrig haft problem med oregelbunden mens.

Kanske ska jag känna mig glad istället, slipper lägga ut massa riksdaler på tamponger och trosskydd och jag, som faktiskt har mest problem av oss fyra, borde uppskatta detta avbrott. Borde känna mig lättade över att jag inte behöver tänka på när den tar slut, borde vara glad att jag inte behöver vakna upp och se att ingen tampong stoppar mitt blodflöde. Om jag varit en sån som inte kan bada när mensen är igång, borde jag vara tacksam för det. Om jag var en sån som tycker att det är hysteriskt obekvämt att umgås med sin partner i fruktan över att denna ska tycka det är äckligt när man säger "men nej du förresten, jag har mens", borde jag vara tacksam för det.

Men icket, jag vill ha mens. NU!
/torris

Inga kommentarer: