11 maj 2008

Snäll-mens del 2

Jag sade ju att min mens skulle komma den åttonde maj och punktlig som den aldrig brukar vara, kom den precis då. Jag vaknade med blod i trosorna den torsdagsmorgonen. Jag hade mensvärk första dagen och låg och kved i ett hörn i fosterställning medan Crille stod och skrek att det bara var lall, Joel köpte choklad till mig och jag fick två alvedon av Sofia. Ändå låg jag där och gnällde och hade mig. Tryckt mot en vägg, på Östra Skolans smutsiga golv, i fosterställning och gjorde gnyläten.

Annars har jag haft en liten annan defienition av Emelies "snäll-mens". Min har inte haft uppehåll, den kom inte under ett spanskaprov utan den har bara funnits. Den har bara levt där, inte ställt till med någon större scen än fosterställningshistorien. Oskyldig och tam. Typ.

Nu ska jag snart ta farväl av den igen. Vi hörs av i juni kära bloggläsare och kära mens!

(Hittade ett roligt ord för mens, nämligen månadsblödning. Låter finare och inte lika äckligt. Hör på det här:

"Jävla mensbarn!"
Jävla månadsblödningsbarn!
Mycket längre, bättre och låter smartare.

Blöd väl!
/Sara

Inga kommentarer: