23 maj 2008

jag saknar dig mensen.

typiska symtom på att mensen är påväg
- gråter lätt [x]
- tänker negativt på allting med kärlek att göra [x]
- lite små yr och mer virrig än vanligt [x]


Jag är verkligen jätte less på flytningar, räcker det inte med att jag blöder fem dagar i sträck en gång i månaden? Nej, tydligen inte eftersom det måste rinna ut vitt slem ur mitt underliv resterande 25-26 dagarna av månaden.

Och jag tycker inte att min mens är allt för farlig, jag behöver bara stoppa upp en bomullspinne i mitt underliv och byta den några gånger per dag, vad jag däremot inte gillar med mensen är att den är jätte oregelbunden.
I vanliga fall är det 14-16 dagar tills blodet inom mig strömmar ut i troserna hips vips med ett glatt medelande att den sover över fem dagar i sträck.
Nu har det gått 20 dagar och jag saknar den,

jag läste just lite om vad flytningar är för något.


"Flytning (Fluor genitalis, Fluor vaginalis), utsöndring från kvinnors underliv. Flytningar är normala hos kvinnor i fertil ålder och är ofta rikligast i samband med ägglossning, men kan också vara följd av kroppslig obalans eller sjukdom.

Flytningar Flytningar förekommer normalt hos alla kvinnor i alla åldrar. Det är kroppens skydd mot infektioner. Om flytningarna är missfärgade, luktar illa och du får hög feber eller får ont magen eller tror att du blivit smittad av någon könssjukdom ska du vända dig till din gynekolog eller vårdcentral.
Det är normalt att ha flytningar. Flytningens mängd varierar för alla och kan öka vid ägglossning eller före mens.
Det är speciella körtlar i livmoderhalskanalen som producerar den vätska som vi kallar flytningar. Flytningarna varierar i mängd, lukt och smak hos alla kvinnor. De har en surhetsgrad som minskar risken för angrepp av bakterier och svamp"


så tack fru och herr flytning för att ni skyddar mig mot svamp,bakterier och infektioner då.

vi hörs väldigt snart!

/ Anna Larsson.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad smakar flyttningar?

mensbloggen sa...

jag vet inte, jag brukar inte smaka på mina :) / annalarsson.

- viktoria sa...

flytningar varierar i SMAK! fyfan, vem smakar på sina flytningar? helt galet ointressant vetande.

e sa...

HAHAHA, undrar vem som kom fram till den slutsatsen! äckligt.

Anonym sa...

jag har inga flyttningar,

- viktoria sa...

david: det heter flyTningar inte flyTTningar