07 maj 2008

Ett ljus i mensvardagen

Hej. Faktum är att jag inte har mens just nu men att jag enligt min beräkning kommer att få det i morgon så tänkte jag ta och skriva ett så kallat "lugnet före stormen"-inlägg. Jag tycker inte om mens, jag menar vilken kvinna gör det egentligen? Jag vet faktiskt inte, det kanske finns någon enstaka fanatiker som sitter och längtar och längtar så olidligt mycket efter att få droga ner sig med panodil, blöda konstant och trycka upp en bomullspinne i underlivet. Vad vet jag liksom.

Men jag antar att de flesta inte tycker om mens av de tre anledningarna jag nämnde för ovan. Därför har jag och mina kompanjoner bestämt oss för att göra erat liv litet gladare, litet ljusare och litet mindre bedrövligt. Så varje gång ni sitter där med bomullspinnen mellan benen och lider tänk då på oss. Jag, Emelie, Torris och Anna är ett ljus i mensvardagen.

Min lärare lärde mig här om dagen att ett paket OB-tamponger kostar en halv månads lön i en del U-länder. Är det verkligen vettigt? Sanslöst. Sjukt.


/ Sara

Inga kommentarer: