10 juli 2008

Tryck i dig choklad, kvinna!

Tja mensiga och omensiga kvinnor och alla män som envist hänger vid dataskärmen för att läsa vår blogg, jag misstänker att ni är helt mensfria och glada. Kanske en aning äcklade också, det brukar vara så. De flesta män skakar på huvudet och hatar vår blogg. Bara ordet mens verkar ge dem kväljningar och när de läser om mensfontäner, tampongbyten och annat(vad jag tycker)är naturligt spyr det mest troligt upp sina inälvor.

Hur som helst, min mensperiod har börjat lida mot sitt slut men jag har inte lidit av min mensperiod. Så allt har varit frid och fröjd.

Jag har nog bara varit en aning deppigare, vilket också kan bero på att åtta av mina favoritkillar lämnat mig för en fotbollscup i Dalarna. Det kan låta patetiskt att jag nästan legat och gråtit i min säng för att de inte varit här och för att jag velat ha dom här. Och när jag pratat med folk i telefon har det varit hälften vemod och hälften råglädje för det är hemskt att höra dom ha så kul men inte ha möjlighet att vara med. Men antar att det är bra att vara ifrån sina pojkvänner ibland, det har man ju hört i alla fall.
(Misstolka inte, jag har inte åtta pojkvänner. Jag har ingen just nu faktiskt. Rolig insikt det blev av det här då. Nä okej, jag har inte åtta pojkvänner utan jag kallar dem bara det. Okej?)

Men det har i alla fall varit sjukt. Jag har gått från vrålskrikande idiot(min mamma har varit offret, förlåt älskadeälskadeälskade mamma men du är så irriterande och ett lätt mensoffer ibland)till ledsen tonåring i min säng. I omgångar. Har varit ganska intensivt. Antar att ni känner igen er? Men jag är ett fullvuxet hormonmonster i mellersta tonåren då blir det lätt litet galet. Särskilt när mitt temperament är kortare än Emelie Helmvall i mitt fotbollslag. (Emelie är kort, liten och sjukt snabb och riktigt jävla bra. Galet!)

Kan också berätta att jag kommit in ett sånt här: "orka-byta-binda"-maraton(jag använder bindor den här gången. Mixar litet om vartannat vad jag använder. Tänkte bara att jag inte ska förvirra mig med att skriva om olika hygienartiklar. Fan vad snäll jag är!)vilket kan låta helt sannslöst snuskigt, jag vet. Men det är ju jobbigt att:
1. Ta sig till toaletten.
2. Öppna bindförpackningarna.
3. Klistra in bindan i trosorna.
4. OCH tillråga på det dra upp trosorna och byxorna igen efteråt!!!!!!!!!!!

Kan ni tänka er något jobbigare?
Nä, inte jag heller.























(vet inte om det börjat gå utför när man självmant(för att man har tråkigt(jag vet att jag skriver en parentes i en parentes, i en parentes, men var tvungen att göra er medvetna om att jag är medveten om det)tillråga på det)tar deppbilder på sig själv. Herregud, tryck i dig choklad istället kvinna!)

/Sara

Inga kommentarer: