04 juli 2008

Menskul

Eftersom att jag inte varit särskilt aktiv under min intensiva mensbloggarkarriär och eftersom att Anna och Emelie så sött påpekade det kände jag att ett inlägg satt fint så här på natten. Jag har inte mens och när jag har mens skriver jag inte om min mens. Min mens är normal och tråkig. Vem vill läsa om normal och tråkig mens?

Kan dock ta upp litet roligt:
1. För några månader sedan frågade David Lindmark oss Mensbloggare om inte det skulle vara möjligt att göra en dildo av en tampong, på så sätt att man monterade in en vibrator i den. Sedan spånade han vidare i det hela och sa att man lika gärna kan vira in en dildo i papper. Efter det frågade han om det inte borde vara skönt arr sticka upp en tampong mellan benen, ungefär sex-skönt. "Kan man ha sex med en tampong?". Jonathan svarade: Bara för att din kuk är lika liten som en tampong, David! och så var det slutdiskuterat. Vi erbjöd David en plats bland oss Mensbloggare som Mensfarbrorn, en gång i månaden. Han bangade, fett!
2. Läst flera bloggar som hyllar Mensbloggen. Jag tar stolt åt mig även om jag inte varit särskilt aktiv på denna mensblogg, så är jag trots allt en av bloggerskorna. Och det är mina kvinnor som skriver de flesta inläggen, en vacker ljuvlig kvinnoskara av mensbloggare som jag ska bli en större del av.
3. Emelie skrev ju, här för något inlägg sen, en funderting om FRA-gubbarna läser vår blogg, eller inom kort kommer läsa den. Antar att de finns en chans. Om de gör det ska jag publicera ett inlägg som handlar om att spränga alla OB och Libresse företag i luften.
4. Emelie har också ställt frågan; Är det här normalt? Jag skulle nog svara att det inte är särskilt normalt att sitta och skriva om sin mens på en blogg. Men samtidigt vad är normalt? Mens är fullkomligt naturligt. Blod från underlivet. Inte värre än blod på nåt annat ställe förutom att det luktar tusen gånger äckligare.
5. Anna är utsedd till den som skriver absolut äckligast inlägg av oss. Gos och mys på det!
6. Min egen mensfundering. Hur skrattar man bort en mensfläck från ett par vita byxor? Det är liksom mensmardrömmen nummer ett, förutom tanken på att mensa någon i munnen eller nåt(nej jag försöker inte ta Annas ledning i äcklighet på bloggen). För de tär ju verkligen hemskt. Jag använder aldrig vita byxor, mest för att det är ganska smaklöst och mest för att det bara krävs litet jord för att man ska se ut som att man skitit ner sig, men antar att det har att göra med att mensfläckar syns tydligare på dem.
7. Förstår dock inte hur folk lyckas få mensfläckar på byxorna? Hur grisig är man inte då liksom? Det är ju inte så att mensen bara forsar ur oss som en jävla fontänt. Svar?
8. Varenda gång jag ska säga tampong skriker hela min hjärna kondom. Vet inte varför jag alltid blandar ihop det, men det bara är så. Kan liksom uppstå konstiga situationer om jag skulle gå runt och fråga okända kvinnor; "Ursäkta, har du en kondom att låna mig?" när jag i själva fallet lider av tampongkris.

Så. Nattens menssnack!Ska skärpa mig och skriva mer om mens. Puss!
/Sara

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHHAHAHAHHAHAAHAHAHA, kondom och tampong..

Jag rår inte för min äcklighet, den är naturlig.

Anonym sa...

Tjenare tjejer, måste bara säga att jag älskar eran mensblogg! Sjukt skön, bringar dagens skratt varje gång man läser, keep going! :)