13 april 2009

Hej

Hej alla glada och arga!
Idag ska jag inte skriva om mens. Jag ska skriva om något lite viktigare. För ett litet tag sedan fick vi en kommentar av en ganska upprörd Anonym.

Vi älskar att få feedback för det vi skriver, även om de trevliga kommentarerna uppskattas mer än de.. lite mindre trevliga.. men jag har en tanke: Att bli upprörd över en blogg.. är inte det lite överdrivet? Detta fick mig att tänka till.

Ja, jag är ett stort fan av yttrandefriheten och de andra grundlagarna. Man får tycka och säga i stort sett vad man vill. Men tro det eller ej.. ingen behöver läsa den här bloggen! Är det inte fantastiskt? Man får välja själv! Du behöver inte.

Jag hoppas för din skull, Anonym, att detta var första gången Du läste vår blogg. Jag hoppas inte att Du regelbundet läser mensbloggen fast du tycker den är äcklig! För det, min vän, är inte bra för dig själv. Behöver du någonting att störa dig på kan jag komma med lite tips!

1. Senaste Lost avsnittet slutade så sjukt spännande och det dröjer en hel vecka tills du får se fortsättningen! Hur jobbigt? Jättejobbigt!
2. Har din mobil börjat stänga av sig när du spelar Quadra Pop kanske? Perfekt, detta går utmärkt att störa sig på!
3. Köttfärssås och spaghetti.. igen?

Fokusera på sådana problem. Vill du istället ha riktiga problem så föreslår jag att du slår upp tidningen, kolla delen med utrikes.

Om du trots mina suveräna tips fortsätter att läsa vår blogg och känner mundiareén komma smygandes så kan du 1) tänka att du valt detta själv, 2) räkna till tio och lyssna på Enya, 3) ta ett steg bakåt och tänka efter vad du får ut av det.

Egentligen borde alla ta till sig det här, för något onödigt finns det som alla stör sig på och vi borde alla vara bättre mot varandra.
Make love, not war liksom. Glad påsk!

(Jag är lika mänsklig som alla andra. Ingen ängel, bara lite av en moraltant.)

3 kommentarer:

linda sa...

tack för ännu ett genialiskt inlägg! ;)

Anna Larsson sa...

you go girlfriend+ ett liten snärt med fingrarna!

smalasussie sa...

anonym är så avundsjuk för det går så bra för den här bloggen :) JAG DIGGAR DEN! Synd att ni inte uppdaterar så ofta.. haha man kan liksom skratta åt det ni skriver, även om det är väldigt ofräscht men ni får det att låta så bra. NI ÄR BEGÅVADE :)