06 juli 2009

Om mensvärk

Alltså imorse! Det var som att jag verkligen med all min kraft hoppades få en annan anledning till varför det låg som ett tjockt fett band av smärta från navigation ena njuren till den andra. Jag låg t.o.m och försökte klämma ut lite gaser men dom kom liksom aldrig. Så det var bara att slå huvudet på spiken och erkänna att känslan av en kanon på helspänn placerat sig under huden. Mensvärk, jajuste!

Jag kan helt enkelt inte längre säga att jag aldrig har mensvärk för den verkar ju infinna sig var och varannan gång såhär på äldre dar. Och Gud vad jag lider med er som har det sjuttinitton fler gånger än jag själv. Det är helt outhärdligt! Man vill liksom slica upp magen, banka tillbaka eftersom denna del av kroppen just nu omöjligt kan tillhöra sin egen kropp. Men allt man kommer över är två Ipren och hoppas att "jaaag ääär IPREN den intelligenta värktabletten mot värk och feber är jag en effektiv en smärtstillande, febernedsättande jag ipren, de' e' helt enkelt intelligent Jag har anti-inflammatoriska egenskaper bra mot muskelvärk, ryggvärk och ledvärk En ipren 400 mg hjälper oftast bättre än 2 receptfria tabletter med paracetamol till exempel alvedon vid huvudvärk mensvärk o tandvärk jag är iprenden intelligenta värktabletten" faktiskt hjälper.

Inga kommentarer: