30 oktober 2008

Dagens mens-problem

Jobbig grej som händer varje gång man öppnar ett nytt tampong paket. Bruksanvisningen! Stor, fet lapp som täcker alla tamponger och är knölig att få ner i paketet igen, om man lyckas. För det är just det, jag förmår mig inte att slänga den där bruksanvisningen som jag tvingas bära runt på. Spelar ingen roll om en papperskorg är i samma rum. Undra hur många bruksanvisningar av tamponger jag hittar när jag städar, eller i byrån, eller i toa skåpet, eller i väskan... you get it. Visst, tacka fan för att det fanns bruksanvisning första gången jag skulle föra upp bomullspinnen men börjar det inte bli lite väl tjatigt nu.

Lösning på problemet kommer, utvecklat av mig själv. Nybörjarpaketet! I nybörjarpaketen finns det bruksanvisningar, i veteranpaketet finns det inte. Och om nu någon veteran blivit dement och måste ha bruksanvisning finns även nybörjarpaketet tillgängligt för dem. Nå, det var väl ett fint förslag, mycket miljövänligare också.
/torris

Inga kommentarer: