27 oktober 2008

På biografen

Igår satt jag i en biosalong och kände att "Ja, nu jävlar kommer mensen" och hur många gånger har jag inte fått rådet att möjligtvis ha ett paket tamponger i väskan för att underlätta i situationer som dessa. "Men vadå!" tänker jag, "Jag kan väl stoppa in ett paket tamponger i väskan när det börjar närma sig" och "Dessutom får jag troligtvis mens när jag är hemma".

Ja Viktoria, det är en smart tanke. Det vill säga om du skulle veta när du får mens och Viktoria du borde ha lärt dig att du aldrig får mens när du ligger och slö kollar på tv i din säng för om så var fallet skulle alla dessa situationer aldrig uppstå när du känner dig obekväm helt utan det minsta mens skydd. Stackars stackars unge!

Återigen till bion! Under reklamens gång hade jag både kärleksfulla och hatiska samtal med Gud. Det kunde låta ungefär såhär "Tack Gud, det är snällt av dig att ge mig en menshändelse jag så länge trånat efter, en menshändelse jag velat ha för att bli mens-torris, för att återuppta mensbloggens existens MEN FÖRBANNAT OM DU FÖRSETT MIG MED SÅ MYCKET BLOD ATT DET BLÖDER IGENOM BYXHELVETET" och liknande. I alla fulla fall, mycket riktigt när jag kom hem hade jag någon sorts vätska i mina trosor, den skiftade i någon slags röd/brun färg.
/torris

1 kommentar:

e sa...

åh du fick en menshändelse :( här äre lungt som en filbunke på den fronten.