20 november 2009

Okej, skitlångt inlägg men alla här har väl orkat igenom en bok så detta ska väl inte vara några problem

Hej gullisar!!

Det var ett tag sedan jag skrev här, får höra det nästan dagligen av våran blodigaste bloggare Torris. Jaha, tänker ni, nu kommer hon krypandes tillbaka med ursäkter och förklaringar. Nej, säger jag, så är det inte. Jag har ingen anledning till att inte blogga. Skulle lätt kunna skylla på skolan.. men ha ha eh nä.. jag gör ingenting i skolan(vilket är mycket dåligt, följ inte mitt exempel) så det går inte. Nä, om jag skulle skylla på något så skulle det vara att min mens är skittråkig men det tänker jag inte göra heller! Sanningen är den att jag har varit för lat. Men nu har jag något att berätta iallafall! Inte i klass med Torris berättelser men det är bättre än ingenting, aaaaight? Precis.

Onsdagsmorgon. Jag är en ganska glömsk person, håller aldrig koll på när jag ska ha mens. Så jag går till skolan utan en tanke på tamponger eller något annat man kan tänkas behöva.

Efter skolan så skulle jag egentligen bara med Lisa på Myrorna. Efter att vi var klara där for vi in till stan, träffade Torris och käkade på Max. Vi satt där i nån timme eller två innan vi bestämde oss för att åka till Lisa. Klockan var kanske halv sju. 21.04 tar jag bussen från Lisa hem till Jolleman och sover där.

Torsdagsmorgon. Vaknar med mensvärk utan att ha fått mens, trodde jag. Jag reste mig upp, snubblade in i badrummet och kisar mot mig själv i spegeln. Helt plötsligt är det som att mitt underliv drar en suck av lättnad och släpper ut allt mensblod, precis som att det väntat hela natten på det. Tror ni jag blev något less? Jag har vid det här laget inte vart hemma på ett dygn, alltså inga rena troller eller tamponger. Hatar mig själv för min virrighet medans jag halvspringer till toaletten, samtidigt som jag försöker knipa ihop.. (det fungerar inte, hur mycket man än vill). Tar en tampong och tackar Gud för att Joel har både mor och syster. Nästa problem, vad gör jag med de nerblodade trosorna runt mina anklar? Värt att nämnas är att jag aldrig sett så mycket mensblod på en gång! Det liksom, skvalpade i trosorna! (Uh förlåååt för den äckliga bilden jag just målade upp.) Sköljde av dom i vatten för att få bort det, skrynklade ihop dom och stack ut huvudet för att se om någon annan vaknat. Sedan sprang jag lika naken som dagen jag föddes(HAHA jag dör, hade skämts ihjäl om någon sett mig) tillbaka till sovrummet och rotade i Joels lådor där jag hittar det jag letar efter.

Tog en snabbdusch, borstade tänderna, drog på mig de röda kalsongerna och gick till skolan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen mig i situationen. Tack gud för mammor och systrar!

Elin sa...

OMG, det här va fan bäst!
älskar dina små liknelser "Mitt underlliv drar en suck av lättnad" "Det lixom svalpade i trosorna" "lika naken som dagen jag föddes" oj oj oj vad det lät underbart på ett konstigt sätt <3
wohoo va jag skrattade XD TACK! <3<3<3<<3<3<3