26 november 2009

Att förneka

Jag har ganska kort mens, max fyra dagar, men jag försöker ofta fuska mig till en kortare mens.
De sista dagarna avtar ju blödningarna som ni vet och ja, jag intalar mig alltid att yes, äntligen är mensen slut och vinkar sista tampongen adjö, tar på mig lite finare trosor och njuter av min mensfria vardag.

Sen kommer det, nästa gång jag ska på toa: Vaddå blod i mina fina spetstrosor?! Min mens är ju slut? Byter till ett par andra fina trosor, helt förvirrad. Nästa gång händer precis samma sak och jag fattar fortfarande inte.

Detta kan hålla på ett tag. Ok, det är inte värsta supermegablödningarna(mens som mens) men det är ju uppenbart att jag fortfarande har mens!!

Så, note to myself: JA, det är mens! Du är så trög ibland.

1 kommentar:

Anonym sa...

Konstigt att man kan bli så lullig mellan öronen av lite mens, VARJE MÅNAD!!! -och att aldrig lära sig...