01 maj 2009

Men fa-an åh'

Nu har jag haft mens i, få se nu... nio dagar. VARFÖR?!
Det är dessa förbannades p-piller som jag tänkte att jag kunde prova. Från första början såg jag inte en nackdel med dem och inte heller när jag väl satt hos gynnen. "Mensen blir mer regelbunden och har du många mensdagar kommer de bli färre. Ja, du kan få nån skvättig blödning i början men det går över." JIPPIE-KAJEJ-MOTHAFUCKA tänkte jag när jag glatt hoppa ut från ungdomsmottagningen. Att ha fyra dagars mens är lyx för mig! Grädde på potatismoset! Ett plagg på halva rea priset! En påse M&M's!

Och ja jag har fått en vatten liknande orange vätska i trosan.
Och ja det har även kommit mensrött, mensflytande, menskladdigt mensäckligt mensblod och jag är så förbannat apa sniff less på att ständigt trycka in en tampong om och om igen.
Ser inget ljus i detta mörker.
Jag överväger att sluta knapra piller. Imorgon! Ja, imorgon!
/torris

4 kommentarer:

Anonym sa...

nu måste jag fråga varför ingen av er använder menskopp? :)

mensbloggen sa...

Hejski anonym! Är inte alls engagerad i skydd, vad är en menskopp bra för?
/torris

tackar på förhand

TÅBBE sa...

Jag skulle vilja se Kaal läsa detta.

mensbloggen sa...

haha, en menskopp fungerar som en tampong. man tvättar den och använder den igen och igen och igen. bra för miljön men låter dock jävligt äckligt! /sara