25 september 2008

Jag fick mens idag, helt oväntat mitt på skolan. Det kändes typ som att jag bajsat ner mig eller dylikt, men som tur var hade jag mina tantigaste av tantigaste trosor, skönt nog.

På bilden gick massa människor mig på nerverna så jag ba; Men lägg av, jag har meeeeeeeeeeenns! (med en himla gnällig ton)

Och då frågade Glass-Lasse mig vad jag brukade skriva i bloggen, en het diskussion sattes igång, jag började berätta lite om, ni vet, när man vaknar på morgonen och tampongen läcker? Och alla liksom ba; VA?! Skriver du så? (läraren gav mig värsta blicken också)

Jag ba; Självklart!

Joel Abrahamsson tycker att det låter som att vi blöder flera liter blod. (När vi får mensfontänar, mensforsar eller allmänt droppar blod)

Men det känns så sjukt mycket mer när det rinner blod ur underlivet, visst, det är typ en halv matsked blod på sitt maximum men helvete, när det rinner ner för benen är det jäkla svårt att stoppa, och det känns som mer än vad det är eftersom man mensar av sig överallt! (sängen, golvet, toan, lampknappen, händerna, benen)

Och sen är vi mensbloggare suveräna på att överdriva.

Puss! /Anna

Inga kommentarer: