23 juni 2008

Ajdå

Jag hatar verkligen mitt jobb som trädgårdsarbetare i stadsparken, säg mig, finns det allvarligt talat något värre? Jag finner ingen som helst glädje i det förutom att jag får pengar som jag knappt känner att jag ids jobba för och att jag får prata.

Det fina är att vi pratar oftast om sex, snusk, mens, snoppar m.m och det är ju samtalsämnet nedsänt från gud (Ja, jag är tjej på femton år, ingår i puberteten, helt normalt intresse) men idag blev jag lite avskräckt. Jag har fått höra talas om den helt förskräckliga tampong sjukan. Det är en bakterie man kan drabbas av (även män och barn kan få det) som gör att man får feber och gud vet vad, man kan även dö av det. Och nu kommer det, man kan få detta om man inte sköter det med tampongen.

Och vem, vem om inte jag är tampong slarvarn numer ett? Varför i helvete står det inte på bruksanvisningen "KVINNA, om du inte byter tampong regelbundet eller har den inne för länge som vi varnat för då DÖR DU" Vem fan tänker på tampongsjukan om det står "Byt minst var sjätte timme"?

För det har ju hänt att jag råkat ha tampongen 18 timmar för länge. Snuskigt nog!

/torris

Inga kommentarer: