14 december 2008

A new level

Jag har aldrig varit med om dess like! Radera ur alla gånger jag någonsin nämnt att jag varit en fontän, radera ur alla gånger någon annan nämn det. Det är, helt utan tvekan, en ny level på ordet fontän.

För ca. Tio minuter sedan kände jag att något inte stod riktigt rätt till där nere med tampongen och mycket riktigt, även fast jag bara haft den i fyra timmar var hela snöret rött med en matchande fläck i trosorna. Tänkte inte mer på det, har ju hänt nån gång förut, och drar ur tampongen. Det hörs allvarligt talat "SMACH" och det ligger blod på toalettlocket, stora stora pölar på golvet, skulle inte fårvåna mig om det kommit på väggen, och det bara forsar nerför mina ben. Rinner, verkligen rinner!

Utan att veta vad jag ska ta mig till grabbar jag snabbt tag i pappersrullen för att försöka torka mina ben samtidigt som jag ser blod, liksom i slow motion hamna på mattan. Vår vita matta! Är på lipen, desperat att kuta ut med både byxor och trosor neddragna, rinnande blod och röda händer, stå med rullen i högsta hugg och skrika "VAD FAN SKA JAG TA MIG TILL???? aaaaaaaah", kuta in igen och desperat skrika "DET ÄR ÖVERSVÄMNING I BADRUMMET, RING RÖRMOKAREN" Samtidigt släpper en geggig röd klump från mitt underliv och sätter sig till rätta på byxans avigsida och när jag som hastigast slänger en blick på mina trosor har dom helt plötsligt fått ett tillskott av röda, ojämna, prickar. Vackört!

Hur jag tar mig ur denna knipa vet jag knappt själv, kanske är det bäst att vara osagt. Saken är nu den att jag funderar över hur jag vid middagsbordet ska förklara det faktum varför mattan har rosa nyanser och luktar sminkborttagning samt hur jag ska undkomma samtalet "Nej vet ni barn, det blir inga julklappar i år, vi måste renovera badrummet." A new level is here to stay *Gulp*
/torris

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dramatiska och händelserika ögonblick ni får vara med om. Bra blogg!

Anonym sa...

Jag måste vara en riktigt dålig människa som skrattar så åt ditt elände.
Förlåt.
Men det var fan värt det.

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAH!!!!!